Кое е най-високото ниво при курсовете за мотори?

курс категория А

Курсовете за мотори са обозначени с абревиатурата „А“. Тук става въпрос за онзи тип превозни средства от по-висок клас и с мощност над 50 киловата. Вероятно сте запознати с това, че освен тази най-висока категория се предлагат и такива за слаби мотори, скутери и триколесни,, при които изискванията по-отношение на възраст и опит са доста по-незначителни и минимални. Но тъй като при категория А става въпрос за машини, които са няколко нива по-високо като характеристики то определено трябва да сте подготвени за такъв курс. Днес ще ви разкрием основните тънкости на тези курсове за мотори, ще ви разкажем за цените на пазара, както и за това какви са основните им разлики с останалите шофьорски курсове. И така да започваме!курс за мотори

За да запишете категория А курс за шофьори на първо място едно от задължителните условия е имате навършени 24 години. За доста кандидати това е твърде висока възраст, но като се има предвид факта, че реално това е курс, който дава право да се карат едни от най-мощните мотори, то е повече от логично да има някаква възрастова граница. Следващо условие е кандидата да има минимум основно образование. Навремето старите хора казваха за тези деца, на които не им се учи, че е добре поне да вземат шофьорска книжка за да си изкарват прехраната по някакъв начин. Обаче ако тогава не е имал изискване за образователен ценз, то сега държавата е определила минимум основно образование за да можете да бъдете допуснати като кандидати в курсове за мотори. Изключително важно условие, което обаче има за цел не просто да накара младите хора да завършат поне основно образование, а е изискване, което гарантира, че обучаващия се може да разбере и да осъзнае написаното в Закона за движение по пътищата и правилника за безопасно движение. А тук е основата на всеки курс за водачи на моторни превозни средства и ето защо изискването се оказва основателно. Години и образование –  до тук добре! Следва и медицинско свидетелство, което да гарантира вашето физическо състояние. Тук става въпрос за така наречената физическа годност. Това състоянието на курсиста и гаранция, че той е здрав и може да носи отговорност за своите действия. Физическата годност се удостоверява с медицинско свидетелство, което е съобразено с Наредбата по чл. 152а, ЗДвП. Ако изпълните тези условия то определено вече имате възможността да запишете вашия курс за мотори.

Закона позволява намаляването на възрастовия критерий, единствено и само ако имате навършени 20 години и притежавате шофьорска книжка а2 от не по-малко от две години. Едва тогава можете да преминете към по-високото ниво А четири години по-рано. Независимо от това дали на 20 или 25 години ще преминете обучението, дали имате друга шофьорска книжка А1,А2, В, С, Д то средната цена за курсовете за мотори варира от 450 до около 650 лева. Въпрос на преценка е дали ще инвестирате в такъв курс. За не малко шофьори на леки автомобили единствената категория е В. За тях е странно например защо хората карат мотори и се подлагат на високи рискове. Но е въпрос на преследване на мечтите и желанията една личност да иска да усеща свободата и да кара мотор. Затова за придобиването на книжка за шофьор наистина е по-правилно да се изпълнят всички условия и да се преценят рисковете за живота и здравето преди да предприемете подобен избор и инвестиция.

Какво включва курса категория А? като се има предвид, че всички курсове, предлагани като услуга у нас започват с модул теория, то е напълно логично и тук бъдещите мотоциклетисти да започнат с материала по теория. Подгответе се за 40 часа, които се разпределят в опознаване общото устройство на мотоциклета и запознаване с безопасността за движение по пътищата. Модула е определящо важен, защото в крайна сметка тук се има предвид това, че курсистите детайлно и много прецизно трябва да се запознаят с правилника за движение по пътищата. Ако модула не е усвоен то със сигурност няма да можете да получите и желаното ДА на теоретичния изпит. Имайте предвид това, че всъщност е минимален броя точки, който се допускат за преминаването към практиката. Ако сте проявили достатъчна отговорност и сте попаднали на наистина добър инструктор то е напълно гарантирано да вземете листовките от първия път. По принцип повечето авгошколи дават предварителен тест, което да подготви курсистите за предстоящия основен.яки мотори

Практиката е не по-малко важна от разглеждания до този момент модул. Курса за мотори има изисквания към кандидатите да умеят да изпълняват набор от задължителни фигури. Това е възможно само ако курсиста е бил обучаван първо на полигон и след това в градски условия. Характерно за обучението за мотоциклетисти е наистина да разполага с отговорен и спокоен инструктор, който действително да представи основите, тактиките и тънкостите на карането на двуколесното превозно средство. Едно от най-трудните неща за начинаещите мотористи е да запазят пълен контрол върху мотора и да го накарат да следва неговите действия и команди. А само инструктор, който е много опитен ще ви научи на това как най-лесно и бързо да се научите да карате такова моторно превозно средство. Изпита по практика е в тона на самото обучение. както сте преминали часовете за полигон и градски трафик с хорариум минимум 20 часа и тук при изпита се цели курсиста а покаже какво е научил през това времетраене. Самият изпит може да е от 15 до 30 минути като изпитващия внимателно наблюдава действията на моториста като спазване на дистанция, правилно и отговорно шофиране, спазване на пътната маркировка, знаци и други. Качествения курс, отговорния и квалифициран инструктор ще предаде на своите ученици наистина най-важните детайли. Затова не гледайте само цената на курсовете за мотори, а обърнете внимание и на това дали автошколата и инструктора се ползват с доверие и имат добра репутация. Ако иате шофьорска книжка В,С,Д то няма да се налага да държите теоретичен изпит, а единствено практически. Има и други условия и казуси за кандидат –курсистите, но те се прилагат при специални условия, зависещи от преминатите шофьорски курсове до този момент.

 

 

 

Свързани публикации