Настъпи ли момента да търсим школа за да придобием квалификация за водач на моторно превозно средство първото, което всъщност ни интересува е цената, която трябва да заплатим. Това което всъщност обърква бъдещите шофьори е факта, че име цени за курсове от категория Б, които варират от 250 до 750 лева. Разликата действително е доста фрапираща и това е причината да възникнат доста въпроси по отношение не само на цената, но и на качеството на услугата. Според експерти инструкторите, които предлагат ниска цена за шофьорски курс обучават потенциални убийци. Оказва се, че за да предложат толкова ниска цена тези школи извършват много явни нарушения не само по отношение на минималния хорариум теоретично обучение, но и това, което е свързано с практиката на шофьорите. Доста нашумя и проблема с нерегламентираното издаване на свидетелства за правоуправление, при които се оказа, че лицата, които са се сдобили с такива нямат никаква представа от нормативната уредба и правилника за движение по пътищата, да не говорим за безопасност и сформиране на умения като отговорни участници в движението.
Цената е важна, но когато става дума за това наистина да се научите да бъдете стойностни и отговорни бъдещи шофьори е важно да изберете школа, в която ще получите основни насоки, ще придобиете умения и с трупането на опит на пътното платно ще можете да придобиете увереност, да изградите реакции и да пазите както себе си така и останалите участници в движението. Не се влияйте от ниската цена за шофьорски курс. Не е въпрос на самообучение и с гледане на клипове в каналите за видео споделяне изграждането на шофьорски навици. След масови проверки на много школи, предлагащи курсове за шофьори проверяващи са се натъкнали на фрапиращи и наистина изключително тревожни модели за обучение. Оказва се, че за да спестят на курсистите пари въобще не се провеждат теоретични часове в специализирани центрове. Инструкторите съветвали своите курсисти да си изтеглят листовки от Интернет и така да се запознаят с основните правила за движение. Друга стряскаща практика е и това, че потенциалните бъдещи шофьори не били запознати с най-елементарни детайли и характеристики по отношение работата на автомобила. Вероятно ще смешно, но не малък процент от водачите дори не знаели как се зарежда автомобила и къде е казанчето за течността за чистачките.
Затова напоследък държавата затегна изключително много контрола за провеждането на шофьорски курс. Тъй като санкциите за нередовните и неспазващите регламентираните правила школи и инструктори са доста високи, то пазара отся нискотарифните курсове, тъй като се оказа, че те създават не добре обучени шофьори и по този начин последствията са особено опасни. Автоинструкторите афишират да несе доверявате на евтините курсове, които ви уверяват, че за десет дни ще се превърнете в професионален шофьор. Това е истинско безумие и наистина е важно тези практики да се прекъснат, тъй като създават потенциално опасни шофьори, които застрашават човешки животи. Несъмнено новите поправки в закона за движение по пътищата могат да допринесат за това да се създават наистина отговорни шофьори, които да ценят не само собствения си живот, но и този на останалите хора. За да се предложи евтин шофьорски курс е повече от ясно, че школата ще трябва да направи икономии по отношение на изискуемите часове практика и теория. Законодателя обаче е преценил, че за да може да се приеме, че е усвоен материала са нужни определен брой часове, които курсистите да преминат. Освен това е недопустимо лица, които нямат основно образование да бъдат допускани до курс,който да ги направи правоспособни водачи на МПС.
Когато настъпи момента да избирате инструктор или школа за да ви подготви като квалифициран и умеещ да управлява автомобил шофьор, не гледайте цената, а това какво предлага самото обучение. Позаинтересувайте се кои от инструкторите имат достатъчно стаж и опит в професията. Кои са спокойни и уравновесени и могат да предложат адекватно обучение. За да могат да ви направят шофьори инструкторите до известна степен трябва да бъдат и психолози, да умеят да ви подготвят за това, което ви очаква и да предложат наистина адекватно отношение към вас като личност. Инструктора трябва да е лицензиран. Това гарантира неговата професионална компетентност. След като сте подбрали школа и инструктор се поинтересувайте от това какво включват теоретичните и какво практическите часове.
Оказва се, че много голяма част от инструкторите например не предлагат нощно шофиране.това обаче е доста важен детайл от обучението, тъй като в даден момент със сигурност ще се наложи да шофирате и при по-ниска видимост. Има тънкости, които е важно да усетите в курса на обучение като по този начин няма да бъдете неуверени и неподготвени за такъв вид шофиране. Друг пропуск на инструкторите е това, че не се прави обучение на важни маневри на полигон. Много млади шофьори разчитат на това, че автомобилите им имат парктроник и нямат никаква представа как да насочат автомобила за да паркират на заден ход. За опитните шофьори това звучи нелепо и елементарно, но за един начинаещ и млад водач е истинско изпитание да се научи да прави маневри, да кара на заден ход и да паркира между две други превозни средства.
Шофьорския курс за лек автомобил или друго превозно средство се провежда веднъж в живота ни. Не бъдете лекомислени и безотговорни и не мислете само за картончето, което ще ви направи шофьори. Стремете се наистина да научите важните и основни правила, да придобиете умения, да усетите автомобила и да можете да контролирате ситуацията. Курса е еднократен, но вие ще бъдете шофьор цял живот. И от това дали сте попаднали на правилния инструктор, който да проведе шофьорския курс зависи как ще се справите в реална пътна обстановка. По-добре сега платете по-висока цена, но бъдете уверени, че сте успели да получите максимума от обучението си. Ползвайте услугите на школи, които имат изградена репутация и държат да създават стойностни, качествени и отговорни шофьори.